X
تبلیغات
مقالات بازاریابی و کسب و کار اینترنتی
مقالات بازاریابی و کسب و کار اینترنتی
در این وبلاگ مقالات بازاریابی اینترنتی و راه اندازی کسب و کار اینترنتی قرار داده می شود
 
نوشته شده در تاريخ دوشنبه ۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۵ توسط Javid Garshasbi | نظر(0)

نگاهی به کسب درآمد اینترنتی از طریق تلگرام

همانطور که می دانید کسب و کارهای تلگرامی این روز ها به وفور یافت می شوند. البته منظور از کسب و کارهای تلگرامی کانال هایی نیستند که از طریق محتوای سرگرم کننده یا سیاسی یا طنز مخاطبان زیادی دارند و به واسطه اعضایی که دارند کسب درآمد می کنند. و تنها مدل درآمد زایی این نوع کانال ها پذیرش تبلیغات است. همچنین کسب و کارهای آنلاینی که برای تعامل بیشتر با کاربرانشان و اینکه از غافله عقب نمانند مجبور به راه اندازی کانال تلگرامی شده اند. البته نا گفته نماند برای جذب بیشتر مخاطب و معرفی بهتر برند یا کسب و کارشان هم است.

اما منظور اصلی من از کسب و کارهای تلگرامی کانال هایی هستند که در موضوعات مختلف خدمات یا محصولاتی را ارائه می کنند. که اکثر این کسب و کارها توسط افرادی عادی و در منزل خودشان اداره می شود. به عنوان مثال شخصی مربی فیتنس است و به واسطه موفقیتی که تا الان کسب کرده است کانالی راه اندازی کرده و به مشتریان خود برنامه غذایی می فروشد. یا خانمی از طریق کانال تلگرام خود لیف های دستی که می بافد را می فروشد! از این مدل کسب و کارهای تلگرامی زیاد اند.

شاید باور کردنی نباشد ولی این کانال ها با وجود اعضای کم درآمد های خیلی بالایی دارند. حتی بیشتر از کانال های چند صد هزارتایی! چون اعضای کانال آنها مشتریان واقعی شان هستند و همینطوری برای سرگرمی عضو کانالشان نشده اند! نکته مهم دقیقا همینجا است. کانال هایی که به این شکل فعالیت می کنند نیاز واقعی رفع می کنند و به خاطر همین اعضای واقعی دارند و همان اعضای واقعی شان هستند که مشتریان وفادارشان می شوند.

 

چگونه از طریق تلگرام کسب درآمد کنیم؟

همانطور که تا اینجا متوجه شدید کسب درآمد از تلگرام در موضوعات مختلف با توجه به تخصص و علاقه شما امکان پذیر است. اما خیلی از دوستان سخت ترین روش را برای کسب درآمد از  تلگرام انتخاب می کنند. آن هم ایجاد کانالی به امید اینکه روزی برسد اعضای کانالشان زیاد شود و از طریق پذیرش تبلیغات کسب درآمد داشته باشند.

البته شاید این روش زمان بر باشد و جدا از این مورد خیلی هم هزینه بر باشد. به خاطر اینکه کانال هایی که با این هدف ایجاد می شوند مسلما نیاز به اعضای زیادی نیز دارند. دقیقا مانند سایت هایی که تنها سرمایه شان همان بازدیدکنندگانی است که در روز به سایت آن ها سر می زنند!

اما بهترین راه برای کسب درآمد از تلگرام ایجاد کانال با موضوعی خاص است. یعنی با متمرکز شدن روی قشر خاصی، خدماتی را به آن ها ارائه دهیم. که در این مقاله دقیقا هدف ما همین است. در ادامه ایده هایی را عنوان می کنم تا بتوانید از طریق آن ها کانال تلگرام خود را راه اندازی کنید و کسب و کار تلگرامی خود را شروع کنید.

 

همانطور که می دانید این روزها شبکه های اجتماعی علاوه بر اینکه ابزاری برای سرگرمی مردم باشند یکی از بهترین کانال هایی اند که هر شخص یا هر کسب و کاری می تواند از آن برای کسب درآمد استفاده کند. همانطور که می دانید هر جایی که مخاطبان بیشتری در آن وجود داشته باشد بهترین مکان برای تبلیغات و بازاریابی محصولات و خدمات است. از این رو اپلیکیشن پیام رسان تلگرام که این روزها خیلی ها را درگیر خود کرده است بهترین مکان برایکسب درآمد از اینترنت و همچنین رونق کسب و کارهای اینترنتی است.

یکی از دغدغه های افرادی که قصد دارند توسط تلگرام کسب درآمد کنند یا کسب و کار و خدمات خود را معرفی کنند میزان اعضای کانال تلگرامشان است. خب خیلی ها فکر می کنند هرچه اعضای کانال تلگرامشان بیشتر باشد بهتر است و بیشتر می توانند درآمد زایی داشته باشند. و به همین خاطر دست به خرید اعضای غیر واقعی یا فیک ممبر تلگرام می زنند.

البته شاید در بعضی مواقع برای کانال هایی که مثلا از طریق دریافت تبلیغات کسب درآمد می کنند اینطور باشد. ولی همیشه اینطور نیست! کانال هایی با عضو های خیلی کم وجود دارند که به هیچ وجه معروف نیستند و چراغ خاموش به کار خود ادامه می دهند. این کانال ها خیلی بیشتر از کانال هایی که اعضای چند ده هزار نفری دارند کسب درآمد دارند! مهم تعداد اعضا نیست. بلکه مهم این است که اعضای کانال شما واقعا به خاطر موضوع کانالتان شما را دنبال کنند.

در این مقاله هم قصد دارم در مورد همین موضوع صحبت کنم. چگونه می توان اعضای واقعی و هدفمند برای کانال تلگرام خود دریافت کرد؟ در این مقاله همراه من باشید تا 10 روش اصولی برای افزایش ممبر کانال تلگرام را به شما معرفی کنم.

 

چرا کانال ما باید دارای اعضای واقعی باشد؟

منظور از اعضای واقعی این است که افرادی در کانال ما حضور داشته باشند، که واقعا به محتوای کانال ما علاقه دارند و همیشه ما را دنبال می کنند. اینکه به زور به کسی بگوییم ما را دنبال کند کار خوبی نیست! این قضیه در همه جا صادق است. مثلا در ایمیل مارکتینگ ایمیل فرستادن به افرادی که ما را نمی شناسند کاری اشتباه و بی تاثیر است.

همیشه بازاریابی و تبلیغات روی افرادی که هدف ما هستند مهم بوده است. در تلگرام هم همین طور است. یعنی ما به زور نمی توانیم افرادی را که محتوای ما را دوست ندارند به کانالمان دعوت کنیم. دوره اینکه از طریق تبلیغات پاپ آپ و به زور افراد را در کانال خود اضافه کنیم به سر آمده است. امروزه با استفاده از روش های اصولی باید کاری کنیم که افراد با میل و علاقه شخصی خودشان کانال ما را دنبال کنند. تا خیلی راحتر بتوانیم بازاریابی محصولات و خدمات خود را روی آن ها انجام دهیم.

استفاده از روش های غیر اصولی در افزایش ممبر کانال تلگرام کاری اشتباه، پر هزینه و بی فایده است. کلا هر چیزی که به این صورت باشد هیچ تاثیری در روند موفقیت ما ندارد! از سایت هایی که با استفاده از روش های مختلف قصد افزایش بازدید مصنویی سایت خود را دارند بگیرید تا صاحبان پیج های اینستاگرامی که به دنبال فالوئر فیک هستند. هیچ وقت استفاده از این روش ها عملکرد خوبی نداشته است و در بسیاری از مواقع سود که نداشته هیچ بلکه با ضرر و زیان هایی همراه بوده است.

 

منبع همیار وب 

نوشته شده در تاريخ پنجشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۱ توسط Javid Garshasbi | نظر(0)


در هر کسب و کاری وفاداری مشتریان و داشتن مشتریانی وفادار، ضامن موفقیت و بقااست. البته داشتن مشتریان وفادار برای کالا و خدمات هر کسب و کاری، یک کار ساده نیست./وفاداری مشتریان ضامن بقای کسب و کار اینترنتی/

ولی برای کسب و کارهای اینترنتی ساده تر است. مشتری که از کسب و کار شما خدمت یا محصولی تهیه می کند اول از همه توقع کیفیت دارد. بعد از کیفیت نیاز به یک خدمات پس از فروش و پشتیبانی خوب دارد. در این مورد احترام به کرامت و شخصیت مشتری نکته ای است که هرگز نباید فراموش شود.

برای مشتری وفادار برای کسب و کار اینترنتی خود بدست بیاورید، چند متد به شما پیشنهاد می گردد. اول از همه سعی کنید محصولات و خدماتی متناسب با رفع نیازهای مشتریان خود در کسب و کار اینترنتی خاص تان ارائه دهید.

در مورد کسب و کار اینترنتی، بازاریابی محتوایی را هرگز دستکم نگیرید. نوشتن مطالب و مقالات آموزشی کاربردی، کاربران را به سوی کسب و کار آنلاین شما می کشاند.

با کاربرانتان ارتباط تنگاتنگ داشته و آنها را از زمان انتشار مقالات و محصولات جدید در سایتتان آگاه فرمایید. پشتیبانی خوب و پاسخگویی مناسب به نظرات کاربران سایتتان ، باعث میشود آنها اعتماد بیشتری به شما داشته باشند و وفاداری در آنها تقویت می گردد.

ارائه کد تخفیف ویژه فروش محصولات به کاربران سایت، می تواند درصد وابستگی آنها به سایت شما را بالاتر نیز ببرد.

مفهوم برند سازی بشدت اینجا نمود پیدا می کند. برند سازی یعنی اینکه اینقدر ارزش یک برند در ذهن مشتری بالا رود که حاضر است هزینه بیشتری بپردازد ولی از برند مورد علاقه و اعتماد خود خرید کند.

وفاداری مشتریان ضامن بقای کسب و کار اینترنتی / شرکت تبلیغاتی ادریس

اولین ویژگی مشتری وفادار کسب و کار این است که آنها هرگز حتی به آفرهای ارزان و ویژه ی برندهای دیگر هم توجه نمی کنند و همواره از برند مورد نظر خود خرید می کنند.

مشتری وفادار یک ویژگی دیگر خواهد داشت که برای هر کسب و کاری به ویژه کسب و کارهای اینترنتی، بسیار سودمند خواهد بود. مشتریان وفادار معمولا به هر کسی که می رسند، آن فرد را به خرید از برند مورد علاقه شان تشویق می کنند. یعنی آنها بازاریاب غیر رسمی برند مورد علاقه خود خواهند بود.

از اینرو برخی تحقیقات نشان می دهد در برخی کسب و کارهای آنلاین، افزایش ۵ درصدی وفاداری مشتریان، ۹۵ درصد افزایش سود آوری برند را در پی دارد. از این رو باید رقابت پذیری بالایی برای کسب و کار اینترنتی خود تعریف نمایید.

سعی کنید روشهای ارائه خدماتتان را همواره با رقبا مقایسه کنید و در صورت بهتر بودن شرایط رقبا، در نوع کار خود تغییر ایجاد فرمایید تا رقابت به سود شما تغییر پیدا کند. نیز از روشهای بازاریابی کالا و خدمات تمامی کسب و کارهای موفق ایده بگیرید و همواره با روشهای جدید، خود را به روز نمایید.

 

با تشکر / شرکت برندسازی ادریس


برچسب‌ها: کسب و کار اینترنتی,


ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ پنجشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۲ توسط Javid Garshasbi | نظر(0)

یکی از بهترین روش های بازاریابی موفق در حال حاضر استفاده از فضای مجازی و طراحی سایت است. در این روش با استفاده از دنیای مجازی که امروز افراد حداقل چندین ساعت از وقت خود را روزانه در آن سپری می‌کنند، اقدام به بازاریابی برای خود می‌کنید. این بازاریابی را اصطلاحا دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتالی می‌گویند. در واقع در این روش برای افزایش تعداد کاربران و مشتریان و بهبود وضعیت کسب و کار خود از رسانه های نوظهور استفاده می‌کنید.

انواع روش های بازاریابی موفق در اینترنت

وب مهمترین کاربرد و سرویس اینترنت است، به همین دلیل فعالیت در آن به عنوان بهترین مورد در بین روش های بازاریابی موفق اطلاق می‌شود. در وب به شیوه های متفاوتی می‌توان به بازاریابی پرداخت. به عنوان نمونه می‌توان با استفاده از بنرهای تبلیغاتی مشتریانی را برای خود جذب کرد. در این شرایط تعدادی بنر تبلیغاتی طراحی کرده و بر روی وب سایت های دارای تعداد بازدیدکننده بالا قرار می‌دهید.

روش های بازاریابی موفق

این روش فوق العاده عالی است و کاربران زیادی را به سمت کسب و کار شما به منظور خرید محصول و یا سفارش سرویس سرازیر می‌کند. اما هزینه آن در بلند مدت بالاست. نمی‌توان برای همیشه با استفاده از تبلیغاتی بنری تبلیغ کرد. به همین دلیل در بین انواع روش های بازاریابی موفق و دیجیتال مارکتینگ، امروز سئو سایت حرف اول و آخر را می‌زند. در این روش به جای وب سایت های دارای بازدیدکننده بالا، از پربازدیدترین وب سایت دنیا و پادشاه وب یعنی گوگل کمک می‌گیرید.

تعداد زیاد وب سایت های راه اندازی شده در وب و به تبع آن حجم بالای اطلاعات موجود سبب شده دست پیدا کردن به اطلاعات مورد نیاز در بین این حجم از داده کمی دشوار باشد. در چنین شرایطی باید از موتورهای جستجو مخصوص گوگل برای بازاریابی اینترنتی و دیجیتال مارکتینگ کمک گرفت. یعنی با جستجوی اطلاعات مورد نیاز خود در گوگل از آن خواست تا اطلاعات مورد نظر را به ما ارائه کند.

روش های بازاریابی موفق

اما از بین میلیون ها وب سایتی که ممکن است در یک زمینه کاری و مرتبط با عبارت جستجو شده فعالیت کنند، تنها ده مورد آن‌ها در صفحه اول نتایج جستجو نشان داده می‌شوند. در بین این ده مورد نیز بیشترین سهم همیشه متعلق به مورد اول در صفحه اول است. پس در این مورد از روش های بازاریابی موفق باید تلاش کنیم وب سایت خود را در نتیجه جستجوهای مرتبط در صفحه اول قرار دهیم.

روش های بازاریابی موفق

به این ترتیب وقتی یک کاربر نام کالا و یا سرویس ارائه شده توسط ما را در گوگل جستجو می‌کند، وب سایت ما در یکی از موارد موجود در صفحه اول نمایش داده خواهد شد. وابستگی بیش از حد کاربران به موتورهای جستجو سبب شده گوگل اکنون منبع درآمد بسیاری خوبی برای کاربران باشد. کسب و کارهای زیادی با استفاده از این مورد از روش های بازاریابی موفق رشد یافته و اکنون سرمایه خوبی درون آن‌ها در گردش است.

با وجود تعدد روش های بازاریابی موفق اکنون سئو سایت بهترین و پربازده ترین مورد است. درست است که بهبود رتبه وب سایت در مورتورهای جستجو کار راحتی نیست، اما حداقل می‌توان مطمئن بود با وجود داشتن هزینه بالا، در طولانی مدت بازدهی مفیدی خواهد داشت. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره انواع روش های بازاریابی موفق و مخصوصا سئو سایت با اینتن تماس بگیرید.